منشور حقوق مشتریان

فرض نمودن حقوق مشتریان یک امر بدیهی بوده و شرکت بناگستران آینده ساز نیز این موضوع را برای مشتریان خود فرض کرده و محفوظ می داند. این منشور حقوق مشتری شامل بندهای مختلفی است که در هر کدام به بخشی از حقوق مشتری اشاره شده است و مطالعه آن به مشتری کمک می کند که حقوق خود را شناخته و درصورت تضییع هرکدام، بتواند آنرا طلب نماید. همچنین بیان حقوق مشتریان به شرکت نیز کمک می کند تا مواردی که خارج از حقوق مشتری می باشد را شناسایی کرده و پاسخی متعارف و دقیق به شکایات دریافت شده بر اساس آن ارائه نماید. منشور حقوق مشتریان شرکت بناگستران آینده ساز (اگنس) به شرح زیر است:

دریافت اطلاعات شفاف

ما خود را موظف می دانیم که اطلاعات را به صورت صحیح و شفاف به مخاطب خود ارائه کنیم. منظور از مخاطب هر کسی است که به سایت و یا سایر رسانه های مورد تایید شرکت بناگستران آینده ساز (اگنس) مراجعه می کند و این موضوع فقط شامل مشتریان و خریداران نمی شود. تعهد ما به هر کسی است که از طریق رسانه های مختلف (که مورد تایید شرکت باشد) با ما در ارتباط است.

انتخاب آزادانه و آگاهانه

ما مشتریان و خریداران محصولات یا خدمات خود را محدود به یک انتخاب خاص نمی کنیم و تمام مشتریان حق دارند که از محصولات یا خدمات ما استفاده کنند یا استفاده نکنند. ما با تمام آنچه که در توان داریم سعی خواهیم کرد که اطلاعات کامل را به مشتری ارائه کنیم تا او شخصا اقدام به انتخاب محصول یا خدمت کند. چنانچه مخاطب رسانه های مورد تایید شرکت بناگستران آینده ساز پس از کسب اطلاعات نخواهد که از خدمات و محصولات ما استفاده کند، اعتراضی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

امنیت و حریم خصوصی

ما خود را ملزم می دانیم که تمام تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران به کار ببندیم. بدیهی است امنیت یک موضوع نسبی است و حتی مطرح ترین سازمانها و نهادهای سایبری نیز گاهی با تهدیدات امنیتی مواجه می شوند اما ما سعی می کنیم که این موضوع تا حد ممکن رخ ندهد. علاوه بر این، ما تعهد می کنیم که اطلاعات خصوصی و حریم خصوصی کاربرانی که با ما در ارتباط هستند را به صورت عمدی نزد شرکت، نهاد، یا اشخاص فاش نکنیم. بدیهی است که درصورت وجود دستور قضایی، ناچاریم که از آن تبعیت کرده و مطابق قوانین جاری کشور رفتار کنیم.

مرجوع کردن کالا

مشتری این حق را دارد که کالای خریداری شده را مطابق دستورالعمل ها و ضوابط شرکت بناگستران آینده ساز مرجوع نماید. این ضوابط شامل وجود نقص در کالای خریداری شده است و اشتباهات کاربری و انسانی را در استفاده از محصولات را شامل نمی شود. طبیعی است که اگر وجود نقص فنی در کالای خریداری شده پس از بازدید و جلسات فنی فیمابین احراز شود، امکان مرجوع کردن کالا فراهم خواهد بود.

ضمانت محصولات

تمام محصولات تولید شده توسط شرکت بناگستران آینده ساز شامل گارانتی هستند اما ضوابط، شرایط، و مدت گارانتی برای هر محصول متفاوت است. ما خود را ملزم می دانیم که در زمان سفارش مشتری، شرایط گارانتی را به اطلاع او برسانیم تا او بتواند بعدا از آن استفاده نماید. طبیعی است که اشتباهات انسانی که به صورت سهوی یا عمدی باعث وارد آمدن خسارت به محصول شود شامل گارانتی نیست اما این امکان فراهم است که مشتری از خدمات پس از فروش استفاده نماید.

ارائه شکایت و پیگیری

مشتری این حق را دارد که در مود کالایی که می خرد یا خدماتی که دریافت می کند، اگر با مشکلی مواجه شد شکایت خو را به شرکت بناگستران آینده ساز (اگنس) مطرح نماید. شرکت نیز موظف است امکانات لازم را برای دریافت شکایات از مشتریان فراهم نماید و در صورتی که با شکایت مشتری مواجه شد، در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع اقدام کرده و نتایج آنرا به اطلاع مشتری برساند. نحوه بررسی شکایات به این صورت است که ابتدا کارشناسان شرکت به بررسی موضوع می پردازند و نتیجه را به مشتری اطلاع می دهند؛ اگر مشتری با اظهارات کارشناسان شرکت قانع نشد، آنگاه یک کارگروه از نمایندگان طرفین تشکیل شده و به بررسی موضوع می پردازند.

حق آموزش و آگاهی بخشی

ما خود را موظف می دانیم که اگر استفاده از محصولی که به مشتری فروخته ایم نیاز به آموزش داشته باشد، آن آموزش را نیز به همراه محصول ارائه دهیم. توجه به این موضوع لازم است که آموزش استفاده از محصول را نمی توان شامل تمام محصولات دانست و صرفا محصولاتی را شامل می شود که حمل و نصب آنها دارای مباحث اجرایی و فنی باشد. این موضوع در زمانی که مشتری قصد سفارش محصول را دارد به او اطلاع داده می شود.

دریافت خدمات پشتیبانی به موقع

ما خود را ملزم می دانیم که خدمات پشتیبانی را در سریعترین زمان ممکن به مشتری ارائه نماییم. برای این منظور، در زمانی که مشتری درخواست خدمات پشتیبانی به شرکت ارائه نماید، موضوع به صورت کلی بررسی شده و زمان ارائه خدمات به مشتری اطلاع داده می شود. سپس چنانچه زمان و هزینه ارائه خدمات مورد تایید طرفین بود، خدمات مذکور در زمان اعلام شده ارائه خواهد شد. بدیهی است درصورت رخداد مسائل پیشبینی نشده که در مرحله برآورد ابتدایی وجود نداشته اند، زمان ارائه خدمات تغییر خواهد کرد.

کیفیت و استاندارد محصول

ما خود را ملزم می دانیم که محصولات و خدمات خود را با کیفیت مورد توافق طرفین ارائه کنیم. از آنجایی که کیفیت یک مقوله نسبی است، سطح کیفی برای هر محصول یا خدمت متفاوت است که برای دست یابی به حد متعارف آن لازم است نمایندگان مشتری و شرکت با یکدیگر مذاکره کنند. البته ارائه محصولاتی که برای آنها استاندارد ملی یا دستورالعمل دیگری که مورد تایید مراجع موثر در آن زمینه وجود داشته باشد، مطابق آن استاندارد یا دستورالعمل عرضه خواهند شد و ملاک سنجش کیفیت نیز همان است.

رفتار حرفه ای و محترمانه

ما خود را ملزم به رعایت کرامت انسانی مشتریان خود می دانیم و مام تلاش خود را خواهیم کرد که در ارتباط با مخاطبین خود، اصول رفتار حرفه ای و محترمانه را در دستور کار خود قرار دهیم. ما امکان ارائه پیشنهادات و انتقادات را در وب سایت خود فراهم کرده ایم تا چنانچه کاربران نسبت به رفتار پرسنل کارکنان شرکت بناگستران آینده ساز (اگنس) شکایتی داشته باشند، آنرا مطرح کرده و کارشناسان ما وظیفه دارند که در اسرع وقت به بررسی موضوع پرداخته و نتیجه نهایی را به مخاطبین خود ارائه دهند.

پاسخگویی به سوالات

ما وظیفه خود می دانیم که به سوالات کاربران پاسخ کافی را ارائه نماییم. اگر سوالات مطرح شده توسط کاربران شام موارد فنی بوده و نیاز به دانش مکفی داشته باشد، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که به این دسته از سوالات تا جایی که دانش داشته باشم و شامل محدودیت های حفاظتی و اطلاعاتی نشود پاسخ دهیم. بدیهی است سوالاتی که پاسخ دادن به آنها منجر به افشای اطلاعات حساس و حریم خصوصی کاربران بشود پاسخ داده نخواهد شد. در مورد زمان پاسخگویی به سوالات نیز این مورد پس از دریافت سوالات کاربران و بررسی های اولیه مشخص می شود.

صداقت در ارائه اطلاعات

ما خود را مکلف می دانیم که اطلاعات را به صورت صادقانه و صحیح ارائه کنیم بنابراین از پاسخ به سوالاتی که در آن حوزه دانش کافی را نداشته باشیم معذور خواهیم بود. ما تمام تلاش خود را می کنیم که اگر با سوالات فنی که خارج از دانش سازمانی شرکت بناگستران آینده ساز است مواجه شدیم، چنانچ ارائه پاسخ نیاز به فرایندهای تحقیقاتی نداشته باشد، آن دانش را کسب کرده و پاسخ سوالات مشتری را ارائه کنیم. توجه به این موضوع لازم است که اگر اطلاعات خواسته شده توسط مشتری شامل فعالیتهای تحقیقاتی باشد، بابت ارائه اینگونه خدمات وجه دریافت می شود و رایگان نیست.

تحویل به موقع

ما تمام تلاش خود را می کنیم که سفارشات مشتریان را مطابق توافقات فیمابین به دست مشتری برسانیم. اگر تحویل سفارشات با اختلا مواجه شود، ما این موضوع را به نماینده کارفرما اطلاع می دهیم و مجددا برنامه ریزی زمان تحویل محصولات را انجام داده و نتیجه را به مشتری ارائه می دهیم.

به روز رسانی منشور

این منشور حقوق مشتری در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۴ به روز رسانی شده است. تمام به روز رسانی های منشور حقوق مشتری که برای مشتریان شرکت بناگستران آینده ساز (اگنس) نوشته شده و یا به روز رسانی شوند، از طریق همین وب سایت انتشار یافته و در همین صفحه قرار خواهد گرفت. بدیهی است مشتریان گرامی باید حقوق خود را با توجه به آخرین به روز رسانی طلب نمایند.